Kalendarium
07.09 - 15.09.2018

Chorwacja

Kraina 1000 wysp

Przejazd Magistralą Adriatycką, długą na ponad 400km, najpiękniejszą trasą wzdłuż wybrzeża, to punkt obowiązkowy na liście każdego jeźdźca. Kręta i wymagająca kradnie serce każdemu motocykliście. Wspaniała podróż po kraju 1000 wysp. Wyprawa pozwala w pełni poznać piękno chorwackiej przyrody oraz kultury. Krystalicznie czyste morze, złocisty piasek, dziewicze góry – Chorwacki Niezbędnik, czyli wyprawa po kraju lawendy i wina.

Szczegółowe informacje

Data Miejsca Cena Lokalizacja
07.09 - 15.09.2018 -9 / 1 Darmowe
Chorwacja
Zagrzeb, Chorwacja
Nie przyjmujemy już rejestracji na to wydarzenie
    • Simple Item 6
    • 1

Mapa wyjazdu

Trasa

Dzień 1

Rano, zaraz po śniadaniu wsiadamy na motocykle, opuszczamy Zagrzeb i jedziemy w stronę wybrzeża. Trasa prowadzi przez miejscowość Opatija, będącą jednym z najpopularniejszych kurortów za czasów monarchii austro-węgierskiej.

Dłuższy przystanek zaplanowany jest w Motovunie, pięknym kamiennym miasteczku malowniczo usytuowanym na szczycie kilku wzniesień. Motovun znany jest przede wszystkich z lokalnego wina oraz wyjątkowej obfitości trufli w okolicznych lasach.

Kierujemy się w stronę niewielkiej miejscowości Porec (dawne rzymskie miasto nie zatraciło swojego charakteru na przestrzeni wieków), by ostatecznie dotrzeć do miasta Rovinj, gdzie zatrzymujemy się na nocleg. Wieczorem udamy się do centrum, by cieszyć się urokami chorwackiego Saint Tropez.

Dzień 2

Dzień rozpoczynamy od zwiedzania Puli. Jest to starożytna metropolia położona na ośmiu wzgórzach nad piękną zatoką. Dzięki antycznej arenie, do złudzenia przypominającej rzymskie Koloseum, Pula uzyskała przydomek istryjskiego Rzymu.

Na trasie przejeżdżamy przez uroczy Labin, skąd udajemy się już bezpośrednio na wyspę Krk, do miejscowości Krk, gdzie spędzimy noc. Warto jednak zwrócić uwagę, że będziemy poruszać się niesamowitą trasą 66 biegnącą wzdłuż wybrzeża, obfitującą w zapierające dech w piersiach widoki oraz wymagające zakręty.

Krk należy do najstarszych osad na wyspie. Usytuowany wśród winnic, gajów oliwnych i wawrzynów. W lecie gromadzą się tutaj nie tylko turyści, licznie przybywają tutaj także artyści oraz zespoły muzyczne. Wieczór spędzony na starówce z pewnością na długo pozostanie w pamięci.

Dzień 3

Ten dzień rozpoczynamy z przytupem, jadąc do Wodospadów Kravica. Wodospady rozciągają się na ponad 100 m szerokości, a spadek wody dochodzi do 25 m. Kąpiel w zimnych wodach Wodospadów Kravica to prawdziwe zbawienie w upalne dni.

Nie czekając dłużej ruszamy w stronę miejscowości Blagaj, znanej przede wszystkim jako miejsce, z którego wypływa rzeka Buna i gdzie znajduje się klasztor Derwiszów. Kolejnym przystankiem Jest Mostar.

O wyjątkowości Mostaru stanowić może jego położenie nad szmaragdową, płynącą w głębokim, kamienistym korycie rzeką, pomiędzy porośniętymi skąpą roślinnością, białymi, skalistymi wzgórzami. To właśnie tutaj znajduje się, znany na całym świecie, Stary Most tak często pojawiający się na okładkach wielu przewodników.

Późnym popołudniem, jadąc między innymi malowniczym Kanionem Neretwy, mijając urocze miasteczko Konjic położone wśród pokrytych roślinnością górskich szczytów, docieramy do Sarajewa – europejskiej Jerozolimy.

Dzień 4

Choć trasa ma niespełna 200 km, ilość atrakcji z pewnością wypełni nam dzień, bowiem zaczynamy od odwiedzin w Parku Narodowym Krka. Tam czeka nas spacer zwieńczony pływaniem w krystalicznie czystych wodach u stóp słynnego wodospadu Skradinskiego.

Dłuższy postój zaplanowany jest w miejscowości Trogir - jednym z najpiękniejszych miast Chorwacji. Starsza cześć miasteczka leży na wyspie. Stare miasto obfituje w średniowieczne i renesansowe zabudowania.

Z Trogiru już tylko „rzut beretem” do Splitu, drugiego co do wielkości miasta Dalmacji. Stare miasto stanowią pozostałości po monumentalnym Pałacu Dioklecjana. Split słynie również z najbardziej urodziwych ludzi w całej Chorwacji.

Dzień 5

Będzie to ostatni dzień nad wybrzeżem Adriatyku. Powoli zagłębiamy się w kontynentalną część Chorwacji. Pierwszym przystankiem są okolice miejscowości Omis, gdzie czeka nas przejazd malowniczym kanionem Cetiny. Tych kilka serpentyn, wąskie drogi prowadzące przez niemal zapomniane już wsie oraz doskonałej jakości asfalt ucieszy każdego motocyklistę.

Trasa prowadzi okolicami jeziora Perucko, przez miejscowość Knin oraz wspaniałą, choć kompletnie nieznaną wśród motocyklistów drogą 218. Nocleg zaplanowany jest w uroczym pensjonacie, w miejscu zapomnianym przez świat.

Dzień 6

Przed nami ostatni dzień w Chorwacji. Z samego rana udajemy się na zwiedzanie Jezior Plitwickich. Park Narodowy Jezior Plitwickich jest jednym z największych parków narodowych Chorwacji. Obejmuje 16 jezior połączonych malowniczymi wodospadami oraz obszary przyległe – kaniony z około 20 jaskiniami oraz porośnięte lasami góry.

Przerwa na kawę zaplanowana jest w miejscowości Ogulin, nazywanej chorwackim miastem czarownic. Według legendy, na górze Klek nieopodal Ogulina, odbywają się regularnie zloty wiedźm. Wszystkie kobiety z Ogulina posiadają podobno nadprzyrodzone moce.
    Popołudniem wracamy do Zagrzebia, by delektować się atmosferą stolicy Krainy 1000 Wysp.

Mapa wyprawy

wyprawy motocyklowe, podróże motocyklowe, trasy motocyklowe, wycieczki motocykle

Jakub Dygnas

Założyciel RDTours.pl. Na motocyklach zaczął jeździć już w wieku 7 lat. Teraz zajmuje się tym profesjonalnie.

Zamiłowanie do jazdy motocyklem zrodziło się dawno temu. Zwabiony dziewiczą przyrodą i obezwładniającą magią fiordów podczas swoich pierwszych wypraw kierowałem się przede wszystkim na północ Europy. W końcu przyszedł czas na zupełnie inny klimat. Wtedy własnie pojawiły się Bałkany, których kulturą i historią zostałem absolutnie oczarowany. Niegasnące pragnienie odkrywania nowych miejsc, nie pozwala mi zatrzymać się w miejscu. Wciąż poszukuję nowych kierunków, doskonałych na zrealizowanie niezapomnianych wypraw motocyklowych.

Nasz zespół
    • Simple Item 4
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4

Relacja z wyjazdu

Chorwacja 2017

Relację z naszej ostatniej wyprawy do Chorwacji znajdziesz zna naszym blogu.

Relacja z wyprawy

Podstawowe zasady

Nasze doświadczenie pozwoliło nam wypracować kilka podstawowych zasad, które obowiązują podczas każdego wyjazdu!