Kalendarium
30.06 - 07.07.2018

Słowenia

Po słonecznej stronie Alp

Niezwykły, różnorodny, często niedoceniany kraj. Doskonała sposobność, by przekonać się, że „małe jest piękne”. Słowenia zwana jest często „Europą w pigułce”, miejscem spotkania się Alp z Adriatykiem. Trasa prowadzi przez trzy klimaty (alpejski, umiarkowany, śródziemnomorski), najpiękniejszymi z pośród słoweńskich dróg. Słoweński Niezbędnik, czyli wszystko to, co kryje się po słonecznej stronie Alp.

Szczegółowe informacje

Data Miejsca Cena Lokalizacja
30.06 - 07.07.2018 -1 / Nieograniczony Darmowe
Słowenia
Lublana, Słowenia
Nie przyjmujemy już rejestracji na to wydarzenie
    • Simple Item 6
    • 1

Mapa wyjazdu

Trasa

Dzień 1

O godzinie 9, po wspaniałym śniadaniu z widokiem na Ptujską Twierdzę, opuszczamy jedno z najstarszych i najpiękniejszych miast Słowenii, aby udać się w stronę Celje. Celje znane jest przede wszystkim z ogromnego zamku górującego ponad miastem oraz wspaniałego pałacu hrabiowskiego.

Kolejna na trasie jest Dolina Logarska urzekająca swym pięknem na każdym kroku. Wspaniały asfalt, niezliczona ilość zakrętów oraz niesamowite widoki. Gdy już nacieszymy się tym rajem dla motocyklistów, udajemy się w okolice Brezje, aby się zakwaterować. To jednak nie koniec atrakcji.

Po krótkiej przerwie jedziemy zobaczyć dwa najwspanialsze słoweńskie jeziora. Pierwszym z nich będzie Jezioro Bledzkie – zaraz po Jaskini

Postojnej największa atrakcja turystyczna Słowenii, oraz Jezioro Bohnij – dużo bardziej kameralne.

Dzień 2

Na starcie mamy spacer po Wąwozie Vintgar, długim na 1,6 km i głęboki na około 160 m. Ścieżka prowadzi mostami i galeriami uczepionymi skał. Następnie ruszamy na jedne z najciekawszych i najbardziej spektakularnych dróg w całej Słowenii. Mowa tu o Ruskiej Drodze na Vrsic wraz z wjazdem na Wzgórze Mangart.

Pierwsza z nich to 50 bardzo ostrych serpentyn na odcinku zaledwie 24 km, druga zaś jest najwyżej w Słowenii położoną drogą, gdzie na niespełna 12 km pokonujemy 980 m przewyższenia.

Na dłuższą chwilę zatrzymujemy się w mieście Bovec, by odpocząć i posilić się. Przed nami już tylko trasa przez Kobarid oraz malowniczą Doliną Soczy.

Dzień 3

Z samego rana zwiedzamy Jaskinie Skocjańskie – tak bardzo przywołujące na myśl wejście to tolkienowskiej Morii. Ogromowi tutejszych podziemnych korytarzy nie dorównuje żadna inna jaskinia Słowenii.

Czym prędzej, przez Izolę i Strunjan, udajemy się do Piranu, by korzystać z dnia i popływać w ciepłych wodach Adriatyku oraz rozkoszować się pięknem fantastycznie położonego Piranu – należącego do grona najpiękniejszych miast wybrzeża i to nie tylko słoweńskiego.

Dzień 4

Zaczynamy od jednej z najwspanialszych na całym świecie jaskiń z fantastyczną szatą naciekową – Jaskini Postojnej. Jaskinia ta uważana jest za kolebkę speleologii.

Kolejna na naszej liście jest Predjama – najsłynniejszy i najbardziej malowniczy ze słoweńskich zamków. Zbudowany u stóp 123-metrowej skały, zasłania wejście do wielkiej groty.

Na drodze do stolicy Słowenii, odwiedzamy jeszcze miejscowość Skofia Loka – urocze, niewielkie miasteczko na wzgórzu oraz (jeżeli starczy czasu) Kamnik.

Wieczór spędzamy w Lublanie, największym i najważniejszym ośrodku administracyjnym Słowenii. Postaramy się jak najlepiej poznać wszystkie uroki tego uniwersyteckiego miasta.

Dzień 5

Droga prowadzi przez kilka zabytkowych miast, takich jak Novo Mesto – gdzie koniecznie musimy zatrzymać się na kawę i ciastko – czy Kostanjevica na Krki.

Odwiedzimy również Zamek Zuzemberk oraz Zamek Otocec. Reszta trasy to przede wszystkim sielskie krajobrazy oraz uroki wiejskich dróg południowo-zachodniej Słowenii.

Popołudniem docieramy do Ptuja, gdzie nadrabiamy wszystko to, czego nie zobaczyliśmy w dniu dotarcia to tego wspaniałego miasta. Może nawet odwiedziny w lokalnych termach?

Mapa wyprawy

wyprawy motocyklowe, podróże motocyklowe, trasy motocyklowe, wycieczki motocykle

Jakub Dygnas

Założyciel RDTours.pl. Na motocyklach zaczął jeździć już w wieku 7 lat. Teraz zajmuje się tym profesjonalnie.

Zamiłowanie do jazdy motocyklem zrodziło się dawno temu. Zwabiony dziewiczą przyrodą i obezwładniającą magią fiordów podczas swoich pierwszych wypraw kierowałem się przede wszystkim na północ Europy. W końcu przyszedł czas na zupełnie inny klimat. Wtedy własnie pojawiły się Bałkany, których kulturą i historią zostałem absolutnie oczarowany. Niegasnące pragnienie odkrywania nowych miejsc, nie pozwala mi zatrzymać się w miejscu. Wciąż poszukuję nowych kierunków, doskonałych na zrealizowanie niezapomnianych wypraw motocyklowych.

Nasz zespół
    • 6

Relacja z wyjazdu

Słowenia 2017

Relację z naszej ostatniej wyprawy do Słowenii znajdziesz na naszym blogu.

Relacja z wyprawy

Podstawowe zasady

Nasze doświadczenie pozwoliło nam wypracować kilka podstawowych zasad, które obowiązują podczas każdego wyjazdu!